Studia na kierunku Sprzedaż i marketing umożliwiają studentom zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu m.in. gromadzenia, analizowania oraz wykorzystywania informacji, przeprowadzania badań marketingowych czy tworzenia planów marketingowych. Mogą także zapoznać się z działaniami z zakresu polityki produktu, ceny, dystrybucji i promocji oraz stosowanymi w tym celu metodami i narzędziami, w tym mediami społecznościowymi.
W zależności od wybranej specjalności, studenci kierunku Sprzedaż i marketing mogą też nauczyć się prowadzić sklep internetowy, zapoznać się z prawno-finansowymi uregulowaniami handlu internetowego czy zdobyć umiejętności w zakresie oceny firm konkurencyjnych i szacowania cen za usługi. Mają również możliwość zapoznania się z rodzajami marketingu internetowego, zdobyć umiejętność tworzenia reklam internetowych czy zdobyć wiedzę i umiejętności dotyczące optymalizacji i pozycjonowania.
Program studiów zakłada, że studenci zdobędą także wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania, ekonomii, psychologii społecznej, promocji czy prawa gospodarczego.
Przykładowe przedmioty oferowane przez uczelnie na kierunku Sprzedaż i marketing: budżetowanie marketingowe, warsztat budowy sklepu internetowego, content marketing.