1. Tryb i typ studiów
Studia na kierunku Zarządzanie kulturą i mediami możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
2. Program studiów i przedmioty
Zarządzanie kulturą i mediami to kierunek interdyscyplinarny, otwierający drogę do pracy nie tylko w przestrzeni kultury i mediów, ale także w różnego typu organizacjach.
Studia skupiają się na zapoznaniu się z klasycznym obszarem nauk o zarządzaniu, a także specyfiką funkcjonowania organizacji kultury i mediów. To kierunek, którego założeniem jest dostarczenie wiedzy uniwersalnej oraz specjalistycznej.
Zarządzanie kulturą i mediami jest kierunkiem o szerokim programie kształcenia. Obejmuje on zarządzanie projektami, marketing, przedsiębiorczość, czy ekonomię, kładąc jednocześnie nacisk na poznanie zasad zarządzania organizacjami kultury, funkcjonowania mediów społecznościowych, jak również historii różnorodnych działań artystycznych.
Połączenie wielu dziedzin ma na celu wykształcenie nie tylko kadry menedżerskiej, lecz także kreatorów, opiekunów, badaczy i osób odpowiedzialnie zarządzających zasobami kultury.
Zarządzanie kulturą i mediami najczęściej występuje jako kierunek realizowany tylko na jednym stopniu studiów i zwykle w formie stacjonarnej.
Co za tym idzie, przyszli studenci muszą nastawić się na odbywanie zajęć od poniedziałku do piątku, od godzin porannych. Co warto zaznaczyć, każdy uczelnia oferujące ten kierunek może indywidualnie podchodzić do formuły kształcenia i oferować naukę w innym wymiarze.
3. Dla kogo ten kierunek
Od zarania dziejów kultura była nieodłącznym elementem ludzkiego życia, przejawiającym się w działalnościach pozornie niezwiązanych ze współczesnym rozumieniem tego słowa.
Nikt przecież dzisiaj nie powiedziałby, że ukształtowany w odpowiedni sposób kamień, będący głównym narzędziem stosowanym przez ludzi pierwotnych, jest dziełem kultury.
Dorobek kulturowy starożytnych Greków i Rzymian, stanowiący filar rozwoju kultury wielu innych krajów na przestrzeni wieków, dotyczył wielu dziedzin – filozofii, astronomii, medycyny, literatury i sztuki.
Obecnie pojęcie "kultura" przez znaczną część społeczeństwa utożsamiane jest z pewnym wzorcem zachowań, jakim należy dysponować przy poszczególnych sytuacjach społecznych i obyczajowych, natomiast "media" kojarzą się z reklamą i wywieranymi przez nią wpływami społecznymi.
Oferta edukacyjna studiów na kierunku zarządzanie kulturą i mediami skierowana jest do osób zainteresowanych znalezieniem wspólnego mianownika dla szeroko rozumianej sztuki we wszystkich jej obszarach oraz zagadnień związanych z mediami.
Jakie predyspozycje powinny charakteryzować kandydata na te studia? Kreatywność, duże poczucie estetyki, nieszablonowość oraz ogromna wyobraźnia. Jeśli posiadasz wszystkie te cechy, bez wahania aplikuj na studia na kierunku zarządzanie kulturą i mediami!
4. Gdzie studiować Zarządzanie kulturą i mediami
Jakie uczelnie w Polsce oferują kierunek Zarządzanie kulturą i mediami: