Aerospace engineering studia - kierunek studiów

Eksploracja kosmosu rozpoczęła się od wyścigu kosmicznego pomiędzy Stanami Zjednoczonymi, a ZSRR podczas Zimnej Wojny. Bardzo ważnym wydarzeniem było umieszczenie pierwszego obiektu na orbicie Ziemi - satelity Sputnik 1 w 1957 roku. Stamtąd już niedaleko było do wysłania człowieka poza Ziemię, na Księżyc i umieszczenie w Kosmosie stacji badawczych i wielu satelit.

Dla kogo ten kierunek

Kto z nas kiedyś, kiedyś dawno temu “za dzieciaka” nie marzył o tym, żeby polecieć na Księżyc, polecieć w Kosmos? Stawiam, że każdy, choć przez chwilę, chciał być kosmonautą, pracować w NASA, budować rakiety, dużymi czerwonymi przyciskami odpalać ich silniki i wysyłać w nieznane. Niektórzy wciąż o tym marzą, a szansą na spełnienie ich odwiecznych marzeń mogą okazać się studia na kierunku aerospace engineering. Są to studia dla osób, które charakteryzują się umysłem ścisłym - ulokowane są na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa. Potrzebna będzie uprzednia znajomość i zainteresowanie matematyką, fizyką oraz chemią. W dodatku nienaganna znajomość języka angielskiego - w tym technicznego, ponieważ jest to kierunek studiów prowadzony w języku angielskim.

Program studiów i przedmioty

Jeśli już zdecydujesz się aplikować na te trudne studia, możesz spodziewać się w swoim planie zajęć takich przedmiotów jak algebra and geometry, computer science, engineering graphics, engineering physics, materials, mechanics, economics, engineering graphics - CAD, mechanics of structures, thermodynamics, basics of automation and control, fluid mechanics, materials in aerospace technology, introduction to aerospace, machine design, astronautics, integrated laboratory, aircraft engine design, mechanics of flight, rotorcraft aeromechanics, spacecraft design, chemistry of combustion, intermediate engineering project, physics, aircraft maintenance, finite element method, simulation of aeronautical systems, aeronautical regulations, vibrations and aeroelasticity i jeszcze wiele innych.

WAŻNE TEMATY

Żeby dostać się na studia na kierunku aerospace engineering, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: Matematyka, fizyka, chemia, informatyka, biologia, język obcy.

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK AEROSPACE ENGINEERING

CZĘSTO WYBIERANE

SPECJALNOŚCI / ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA NA KIERUNKU AEROSPACE ENGINEERING

Nic nie znaleziono

Zobacz inne kierunki Inżynierskie i techniczne

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując aerospace engineering

• astronautyka
  • termodynamiki
  • grafiki inżynierskiej
  • materiałów używanych w astronautyce
  • mechaniki lotów kosmicznych

Jak wyglądają studia na kierunku aerospace engineering?

1. Typ i tryb studiów

Kierunek aerospace engineering można realizować tylko w trybie stacjonarnym, co w praktyce oznacza, że zajęcia będą odbywać się od poniedziałku do piątku w godzinach ustalonych przez władze konkretnej uczelni.

Studenci, którzy aplikują na powyższe studia zdobędą wszechstronne wykształcenie z zakresu nauk ścisłych i technicznych.

W czasie studiów na kierunku aerospace engineering zdobędziesz specjalistyczną wiedzę z obszaru fizyki, matematyki czy mechaniki. W planie zajęć znajdzie się wiele ciekawych i rozwijających przedmiotów związanych z powyższą tematyką, między innymi takich jak:

• Electric Circuits
  • Machine design
  • Materials in aerospace technology
  • Astronautics

Studenci będą mieli także okazję poznać specyfikę nowoczesnego przemysłu lotniczego. Ponadto, dowiesz się więcej na temat właściwości materiałów, technologii wytwarzania czy procesów spalania, co z powodzeniem wykorzystasz w swojej przyszłej pracy zawodowej.

3. Nabywane umiejętności

W czasie studiów na kierunku aerospace engineering wykształcisz szereg cennych umiejętności praktycznych z zakresu nauk technicznych czy ścisłych. Przede wszystkim, nauczysz się technik projektowania i konserwacji samolotów oraz rakiet. Ponadto, dowiesz się w jaki sposób wykorzystywać zaawansowane technologie i programy informatyczne w swojej codziennej pracy inżynierskiej. Jako że zajęcia w całości będą odbywać się w języku angielskim, rozwiniesz swoje zdolności językowe, co zwiększy twoje szanse na międzynarodową karierę.

Sprawdź w jakim trybie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:

AEROSPACE ENGINEERING STUDIA STACJONARNE

Ile trwają studia i jaki tytuł uzyskasz?

Studia pierwszego stopnia na kierunku aerospace engineering trwają trzy i pół roku, czyli siedem semestrów. Po tym czasie uzyskasz tytuł inżyniera. Natomiast, jeżeli zdecydujesz się na studia drugiego stopnia na naukę poświęcisz półtora roku i otrzymasz tytuł magistra.

Sprawdź jakiego typu znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:

AEROSPACE ENGINEERING STUDIA I STOPNIA

AEROSPACE ENGINEERING STUDIA II STOPNIA

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku aerospace engineering