Marketing
Łódź
POKAŻ
Specjalności na kierunku media design i marketing wizerunkowy
Specjalności na kierunku marketing i komunikacja rynkowa
Ścieżki kształcenia na kierunku cyberdemokracja i studia nad rozwojem
Specjalności na kierunku zarządzanie
Specjalności na kierunku turystyka i rekreacja
Specjalności na kierunku digital media - kreatywność, analiza, zarządzanie
Specjalności na kierunku socjologia
Specjalności na kierunku multimedia i grafika komputerowa
Specjalności na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Specjalności na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Studia na kierunku marketing to studia licencjackie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) lub 2 lata (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata lub magistra).
Studia na kierunku marketing | |
---|---|
Rok akademicki | 2024/2025 |
Forma studiów | stacjonarne, niestacjonarne |
Poziom studiów | studia I i II stopnia |
Czas trwania | 3 lata (studia I stopnia), 2 lata (studia II stopnia) |
Terminy rekrutacji
Rekrutacja na uczelnie, które prowadzą studia na kierunku marketing rozpocznie się 2 stycznia 2024 r. i potrwa do 31 grudnia 2024 r. | marketing - terminy rekrutacji >
Uczelnie
Studia na kierunku marketing możesz podjąć na 2 uczelniach publicznych oraz 1 niepublicznej (prywatnej) szkole wyższej w trybie stacjonarnym (dziennym) oraz niestacjonarnym | marketing - uczelnie >
W procesie rekrutacji na studia 2024/2025 na kierunku marketing najczęściej wymagane przedmioty maturalne to: język obcy, geografia, biologia, chemia, fizyka, historia, informatyka, matematyka, wiedza o społeczeństwie.
*Wymagania mogą się różnić w zależności od uczelni oraz trybu studiów (szczegółowe wymagania w dziale poniżej).
Najczęściej wymagane przedmioty maturalne w procesie rekrutacyjnym na studia na kierunku marketing:
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
szczegółowe wymagania na uczelniach
Terminy rekrutacji
Czas trwania
Przedmioty maturalne
Limity
Progi
Dalsza część artykułu pod reklamą
Przykładowe przedmioty w programie studiów na kierunku marketing: badania marketingowe, ekonomia, prawo cywilne i handlowe, psychospołeczne aspekty marketingu, zachowania nabywców.
Liczba miejsc pracy dla specjalistów w dziedzinie marketingu ciągle rośnie. Taki wzrost popytu na ten zawód sprawia, że jako absolwent Marketingu nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem ciekawej pracy.
W ramach studiów będziesz uczęszczać oraz zdobywać wiedzę z z takich przedmiotów jak: marketing, handel i zarządzanie sprzedażą, badania marketingowe, zachowania konsumenta, zarządzanie marketingiem, e-marketing, komunikacja rynkowa, marketing usług czy negocjacje handlowe.
Kierunek kształci nie tylko w zakresie wiedzy teoretycznej, ale także stawia na rozwój umiejętności miękkich, które umożliwią Ci skuteczne poruszanie się w niełatwej przestrzeni biznesowej. Takie połączenie przedmiotów pozwoli Ci na aktywne kreowanie rzeczywistości gospodarczej.
Dalsza część artykułu pod reklamą
Studia na kierunku marketing można realizować tylko w trybie stacjonarnym. Program studiów stacjonarnych będzie realizowany od poniedziałku do piątku.
Studia na kierunku marketing możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Tematyka zajęć na powyższych studiach będzie związana z naukami o zarządzaniu.
W czasie studiów na kierunku marketing będziesz miał okazję korzystać z szerokiej oferty zajęć akademickich o tematyce związanej z marketingiem, zarządzaniem, public relations czy reklamą. W planie znajdą się między innymi następujące przedmioty:
Osoby, które aplikują na kierunek marketing rozwiną wiele cennych kompetencji. Przede wszystkim, poznasz nowoczesne techniki marketingowe i reklamowe, co z powodzeniem wykorzystasz w swojej przyszłej pracy zawodowej.
Ponadto nauczysz się przygotowywać i wdrażać profesjonalny plan marketingowy. Studenci poznają także zasady skuteczne analizy danych, niezbędnych do podejmowania decyzji marketingowych. Dodatkowo rozwiniesz swoje kompetencje miękkie, takie jak zdolność komunikacji czy pracy zespołowej.
Współcześnie światowe rynki opierają się na działaniach marketingowych. Jest to branża o nieograniczonym zasięgu, a jej znaczenie jest nieocenione. Dlatego też tak ważne jest wykształcenie specjalistów w tej dziedzinie, którzy będą wychodzić naprzeciw zapotrzebowaniom wymagającego rynku.
Jeżeli zatem masz głowę pełną pomysłów, a dodatkowo interesujesz się sytuacją gospodarczą to Marketing może być świetnym kierunkiem dla Ciebie!
5. Gdzie studiować marketing
Popularne uczelnie na których można studiować kierunek marketing:
Dalsza część artykułu pod reklamą
Studia na kierunku marketing trwają 3 lata (studia I stopnia) lub 2 lata (studia II stopnia).
Studia pierwszego stopnia na kierunku marketing będą trwały trzy lata, czyli sześć semestrów. Po tym czasie uzyskasz tytuł licencjata.
Dalsza część artykułu pod reklamą
Gdzie znajdziesz zatrudnienie jako absolwent studiów na kierunku Marketing? Współczesny rynek oferuje wiele miejsc pracy – potrzebni są bowiem nie tylko marketingowcy, ale także specjaliści, na przykład w zakresie analizy rynku.
Twoim miejscem pracy mogą być agencje reklamy, agencje public relations, instytuty badań rynku, a także jednostki samorządowe czy organizacje non profit. Co więcej, będziesz przygotowany do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Jeżeli zatem nie jest Ci obcy świat reklamy to Marketing może być świetnym kierunkiem dla Ciebie!
Dalsza część artykułu pod reklamą
Sprawdź w jakiej formie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:
Sprawdź na jakim poziomie znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Miasta, które oferują studia na kierunku Marketing
Dalsza część artykułu pod reklamą
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|
Nadchodzące wydarzenia